Persoonlijk advies

U heeft hulp nodig bij uw reservering, of een specifieke vraag?

020 713 9190

Openingstijden

ma-vr: 09:00-18:00
za: gesloten
zo: gesloten

Frequently Asked Questions

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen - chronologisch van het Zoeken & Boeken van de passende reis tot de heen- en terugreis.

Inhoud

  1. Zoeken & Boeken
  2. Betaling
  3. Voorbereiding van de reis
  4. Vervoer en aankomst
  5. Ter plaatse
  6. Vertrek en terugreis
  7. Annulering van de reis
  8. Vriendenwerving
  9. Algemene vragen

1. Zoeken & Boeken

  • Hoe vind ik de passende reis?
    Heeft u een gewenste periode voor uw vakantie, gebruik dan de zoekmachine Zoeken & Boeken. Daarbij kunt u o.a. zoeken naar het gewenste gebied en het aantal personen. Als alternatief heeft u de mogelijkheid om onze reiscategorieën, last-minutes te bekijken. Heeft u meer zin in een buitengewone week met feesten & plezier op de pistes voor weinig geld? Dan bent u wellicht geïnteresseerd in onze evenementen.
  • Welke soorten accommodaties zijn er en waarin verschillen ze?
  • Hoe kan ik boeken?
  • Is de skipas inclusief?
  • Is het zinvol om ski- of snowboardlessen en materiaal voor vertrek te boeken?
  • Welke kortingen zijn er?
  • Tot wanneer voor vertrek kan ik boeken?
  • Wat betekent „op aanvraag“ boeken?
  • Hoe kan ik één of meerdere tegoedbonnen verzilveren?
  • Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen?
  • Is een baby bij de ouders meeverzekerd?
  • Kan ik een reis voor 2 weken boeken?
  • Hoe vind ik een rolstoeltoegankelijke accommodatie?
  • Kan ik als minderjarige een reis boeken?
  • Zijn mijn gegevens versleuteld?

2. Betaling

  • Wanneer en hoe wordt de reisprijs betaald?
    Bij ontvangst van uw reisbevestiging is een aanbetaling van 25% van de reisprijs verschuldigd (plus het bedrag van de reisverzekering). De restsom is 6 weken voor reisbegin verschuldigd. Volgt de aanmelding binnen de 6 weken, is het totaalbedrag ineens verschuldigd. De betaling kan geschieden per overschrijving, iDEAL of creditcard. Het versturen van de reisdocumenten kan slechts gebeuren als de complete reis betaald is. Ten vroegste echter 14 dagen voor vertrek.
  • Hoe gebeurt de betaling via iDEAL?
    Na uw boeking ontvangt u van ons de reisbevestiging/factuur, vlak daarna sturen wij een separate e-mail met een betalingslink voor de iDEAL betaling.

    Wanneer u tijdens de boeking heeft gekozen voor betaling van het totaalbedrag of op korte termijn (vanaf 6 weken voor reisbegin) heeft geboekt, moet het totaalbedrag direct betaald worden. Wanneer u heeft gekozen voor een aanbetaling en restbetaling, dient u eerst rond 25% van het totaalbedrag te betalen. Voor de restbetaling die tot 6 weken voor vertrek betaald moet worden, krijgt u een nieuwe e-mail met een betalingslink.

    Gelieve de betaling direct na ontvangst van de link uit te voeren.
  • Hoe gebeurt de betaling per overschrijving?
    Binnen enkele dagen na de boeking ontvangt u uw reisbevestiging via e-mail. Deze bevat ook de bankgegevens en de correcte mededeling. Maak het bedrag alstublieft op tijd over.

    Als wij bij laattijdige boekingen met overschrijving een betalingsbewijs van u nodig hebben, zullen wij contact met u opnemen. In dit geval vragen wij u rekening te houden met volgende punten:

    Zend het betalingsbewijs per e-mail aan payment@snowtrex.com,
    of per fax aan +49 221 33 60 62945 – vermeld op de fax alstublieft „payment@snowtrex.com“.

    Let er alstublieft op dat het betalingsbewijs geldig is.
    Wat er op het betalingsbewijs moet staan:

    • De ontvanger is „TravelTrex GmbH“.
    • De bankgegevens (IBAN + BIC) van TravelTrex GmbH moeten volledig, correct en herkenbaar ingevuld zijn – die gegevens vindt u op uw reisbevestiging/factuur.
    • Het logo van de bank moet herkenbaar zijn.
    • Het bedrag moet met het open/gevraagde bedrag overeenkomen.
    • Het bewijs mag geen Word- of Textdocument zijn.
    • Er moet een vermelding zijn dat de overschrijving uitgevoerd werd: bv. screenshot uit uw Online-Banking incl. vermelding van de Tan-code of een bewijs in papiervorm met uw handtekening en een handtekening en stempel van uw bank.
    • Uw saldo moet herkenbaar zijn en mag na de uitvoering van de overschrijving niet in minus staan.
    Hier vindt u informatie als u ons een betalingsbewijs uit uw online-banking als screenshot per e-mail wilt toesturen:

    1. Als u de gewenste pagina op uw scherm ziet, dan
      • drukt u op de toets „prtscr“ of
      • tegelijkertijd op „ctrl“ en „prtscr“
      om het gewenste screenshot te maken.
    2. U opent een Worddocument en voegt met "ctrl" en "V" het screenshot toe.
    3. U slaat het bestand op en stuurt het ons toe in bijlage van een e-mail.

    Nadat wij het geldige betalingsbewijs ontvangen hebben, zenden wij u vanaf 14 dagen voor reisbegin uw reisbescheiden toe.
  • Hoe gebeurt de betaling per creditcard?
    Gelieve bij uw boeking volgende gegevens klaar te houden:
    • Creditcardaanbieder
    • Creditcardhouder
    • Creditcardnummer
    • Geldigheidsdatum
    • CVC-code

    CVC-code

    Bij Visa- en Mastercard bestaat de CVC-code uit de drie laatste cijfers in het handtekeningenveld op de rugzijde van de creditcard.


    American Express

    Bij American Express vindt u de viercijferige CVC-code op de voorzijde van de creditcard boven het kaartnummer.
    Gelieve er rekening mee te houden dat bij creditcardbetaling met American Express een kost ter hoogte van 3% van de reisprijs verschuldigd is. Betaling via VISA en Mastercard is gratis.

    De afwikkeling van de transactie gebeurt via de leverancier van betaaldiensten Stripe. Verdere informatie vindt u hier.

    Gelieve er rekening mee te houden dat na de online-boeking t/m $1,- afgeboekt wordt. Dit bedrag wordt meteen daarna weer vergoed. Dit proces is nodig voor de verificatie van uw creditcard.

  • Zijn mijn gegevens versleuteld?
    Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om uw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen uw browser en onze website waarbij de toegang tot uw persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Uw persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
    Meer informatie over gegevensbescherming vindt u hier.

3. Voorbereiding van de reis

  • Waarmee moet ik rekening houden wanneer ik een reis naar het buitenland boek (inreis- en gezondheidsbepalingen)?
  • Wanneer en hoe ontvang ik de reisbescheiden?
  • Moet ik bedlinnen/handdoeken meenemen?
  • Hoe zijn de keukens in de appartementen uitgerust?
  • Wat moet ik allemaal meenemen op vakantie? Is er een checklist?

4. Vervoer en aankomst

  • Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer ga?
  • Welke vervoersmogelijkheden zijn er?
  • Toe hoe laat kan je inchecken bij de accommodatie?
  • Hoe kan ik de aankomstdag zinvol gebruiken?

5. Ter plaatse

  • Moet ik toeristenbelasting betalen?
  • Moet de borg voor het appartement cash of met creditcard worden betaald?
  • Wanneer krijg ik de borg terug?
  • Worden er ski- en snowboardlessen aangeboden?
  • In welke taal worden de ski- en snowboardlessen gegeven?
  • Welke manier van verzorging bieden de accommodaties aan?
  • Waar wordt het eten geserveerd als ik als extra „verzorging“ bijgeboekt heb?

6. Vertrek en terugreis

  • Wanneer zal het uitchecken plaatsvinden?
  • Kan ik op de vertrekdag nog skiën?
  • Hoe verloopt de terugreis?

7. Annulering van de reis

  • Hoe kan ik mijn geboekte reis annuleren?
  • Hoe kan ik annuleringskosten vermijden?
  • Kan ik mijn geboekte reis omboeken?
  • Is een annuleringsverzekering zinvol?
  • Hoe kan ik de annuleringskosten verhalen op de verzekering?

8. Vriendenwerving

  • Hoe werkt de vriendenwerving via WinterTrex?
  • Hoe kan ik profiteren door vrienden te werven?
  • Wie kan wie werven?
  • Wanneer en hoe wordt de tegoedbon verstuurd?
  • Waar en hoe kan ik de tegoedbon verzilveren?
  • Hoe lang is de tegoedbon geldig?
  • Waar zie ik de hoogte van mijn tegoedbon? Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik geworven heb?
  • Ik heb de e-mail met mijn gepersonaliseerde link per abuis verwijderd. Waar vind ik de gepersonaliseerde link om vrienden te werven?
  • Mijn vriend is vergeten om vóór de boeking op de gepersonaliseerde link te klikken. Kan de boeking achteraf aan mij worden gelinkt?

9. Algemene vragen

  • Wat is de Best-Price-garantie?
  • Wat is de sneeuwgarantie?
  • Wat houden accommodaties in met „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ ?
  • Wat betekent de toevoeging "aanbieding" bij een kamer- of accommodatienaam?
  • Wat betekenen de afkortingen LG, LO, HP, VP, AI en douche/wc?
  • Wat is de Crazy Booking Night?